Napredek poklicnega izobraževanja in usposabljanja v gradbenem sektorju: analiza in premostitev vrzeli v usposabljanju za trajnostno gradnjo

Iztok KamenskiDobro-je-vedeti

GBC-ji in WorldGBC sta kot del konzorcija TOP CLeveR izvedla poglobljeno analizo krajine poklicnega izobraževanja in usposabljanja (VET) za gradbeni sektor, pri čemer se je ta osredotočila na ogljik celotne življenjske dobe, krožno gradnjo, učinkovito rabo virov, LEVELs in ZEB (WCRLZ). Ta članek nudi pregled obstoječih seminarjev usposabljanja, kvalifikacij in postopkov akreditacije kompetenc v vsaki projektni državi, zbranih v interaktivnih zemljevidih ​​KUMU.

Pokrajina usposabljanj

Upravljanje poklicnega izobraževanja in usposabljanja in njegove strukture so bili zanimiv izhodiščni dejavnik za analizo. V Španiji, Poljski in v Italiji so odgovornosti in pristojnosti za ureditev izobraževanja razdeljene med nacionalno in regionalno upravno raven; v Sloveniji, na Madžarskem in Hrvaškem pa so pristojnosti za izobraževanje centralizirane na nacionalni ravni. Formalno in neformalno poklicno izobraževanje in usposabljanje za bele ovratnike je strukturirano na podoben način v vseh šestih projektnih državah. Za modre ovratnike pa obstajajo med posameznimi državami bistvene razlike npr. v Španiji in Italiji je malo poklicev v gradbenem sektorju reguliranih. Zato se vsi strokovnjaki ne zanašajo na formalno usposabljanje, saj to ni regulirana zahteva. Vendar pa obstajajo mehanizmi za akreditacijo in priznavanje izkušenj strokovnjakov.

Glavna pridobljena spoznanja

Zemljevidi, ki prikazujejo analizirane tečaje usposabljanja, kažejo, da je trenutno na voljo več usposabljanja za profile belih ovratnikov kot za profile modrih ovratnikov v stebrih WCRLZ. Najbolj opazna vrzel v usposabljanju, ki si jo delijo vse države, zadeva LEVELs Trenutno obstoječe kvalifikacije za EQF 6–8 v projektnih državah ne zajemajo kompetenc WCRLZ, čeprav so bile v mnogih primerih vključene kvalifikacije za energetsko učinkovitost in energetski pregled.

Vloga GBCjev in njihove mreže

Poleg obstoječega usposabljanja imajo GBCji in WorldGBC vlogo pri zagotavljanju posodobljene tehnične vsebine v skladu z evropskimi direktivami in okviri, kot je LEVELs.

Prav tako lahko vplivajo na izkušene strokovnjake, ki jih v mnogih primerih ne najdemo v formalnem usposabljanju, in zagotovijo študije realnih primerov iz gradbenega sektorja.

Pomen priznavanja novih kompetenc in kvalifikacij

V tem trenutku prehoda, ko se mora gradbeni sektor soočiti z novimi izzivi, je priznavanje novih kompetenc in kvalifikacij ključno za ustvarjanje ustreznega poklicnega usposabljanja. Tukaj je lahko zelo dragocen prispevek TOP CLeveR-ja k izboljšanju opredelitve takšnih kompetenc, osredotočenih na stebre WCRLZ (ogljik v celotni življenjski dobi, krožna gradnja, učinkovitost virov, LEVELs in ZEB. Vloga GBC-jev na nacionalni, regionalni in lokalni ravni z obsežnimi mrežami je lahko bistvenega pomena za prenosznanja na ključne deležnike.

Zaključek

Analiza, ki jo je izvedel konzorcij TOP CLeveR, poudarja pomembne vrzeli in priložnosti v pokrajini poklicnega izobraževanja in usposabljanja za gradbeni sektor. Odpravljanje teh vrzeli s posodobljenimi in ustreznimi programi usposabljanja je bistvenega pomena za napredek praks trajnostne gradnje. Zainteresirane strani spodbujamo, da raziščejo interaktivne zemljevide za podroben vpogled v pokrajino poklicnega izobraževanja in usposabljanja v Italiji, Španiji, Sloveniji, na Poljskem, Madžarskem, Hrvaškem in v WorldGBC.

Explore the Maps

Oglejte si skupni zemljevid v KUMU.

Preverite zemljevide vsake države tukaj: